top of page

Hvordan stå ut i julehandelen? Hvordan få oppmerksomhet rundt tradisjonsverdier og bærekraftig julehandel i en periode preget av mindre bærekraftige alternativer som Black Friday og Cyber week? 

 

Den årlige julekampanjen til Norsk Flid Husfliden er kanskje årets viktigste kampanje. Det er da man skal håndtere den hårfine balansen mellom kjøpepress og giverglede, mellom overforbruk og bærekraftig handel.

Se nettside

Julemagasin med hest og mann i strikket genser utviklet av Bennett Reklamebyrå for Norsk Flid Husfliden
Bilde av brun hest og mann med strikket genser i julemagasin for Norsk Flid Husfliden utviklet av Bennett Reklamebyrå

Løsningen

Oppskriften er enkel: hold på de gode gamle husflidsverdiene. Lag gjerne noe selv. Kjøp noe som varer. Noe du har bruk for. Noe som kan brukes igjen og igjen og repareres når det trengs. 

 

Norsk Flid er sterkt knyttet til de norske juletradisjonene, og dette er synlig til stede i årets julekampanje. Gjennom seks tematiske kapitler presenterer vi ideer til gaver som varer og varmer både giver og mottager.

Med bilen full av noe av det fineste innen norsk design og tradisjonshåndverk, dro vi til Røros for å fange julestemningen – godt hjulpet av 12 huskyer og en hest. 

 

En uke senere var kampanjen på lufta.

Resultatet

I en tid preget av uro, økonomisk usikkerhet og forventning om tilbakegang for varehandelen, er årets julekampanje spesielt viktig. Foreløpig er det mye som tyder på at Norsk juleflid er budskap som treffer mange, med rekordlave klikkpriser og godt besøk på nett og i butikker over hele landet.

Modeller og produkter på innsiden av magasin utviklet av Bennett Reklamebyrå for Norsk Flid Husfliden
Kvinnelig modell i bunad og solbriller i reklamekampanje for Norsk Flid Husfliden laget av Bennett Reklamebyrå
Brun hest og kvinne ikledd bunad i reklamekampanje av Bennett Reklamebyrå for Norsk Flid Husfliden
Julemagasin laget av Bennett Reklamebyrå i kampanje for Norsk Flid Husfliden
Skjermbilde av nettsiden til Norsk Hus Flid Husfliden

Teamet

Learn More

Art director

Ingvild Svean

Markedsrådgiver

Pål Isern

bottom of page