Hvordan skape en lett og leken identitet for noen som jobber med noe så seriøst og viktig som menneskers psykiske helse? Vi fikk i oppgave å utvikle et nytt navn, ny logo, ny profil og ny nettside for Innherred Psykologsenter. Kriteriene? Navnet, logoen og profilen skulle si noe om hva de tilbyr, oppfattes optimistisk og håpefullt, appellere til både voksne og barn, og være catchy. Fikk vi til noe som var litt «trøndersk» ville det være ekstra stas.
Se nettside
Løsningen
Når vi oppsøker psykisk helsehjelp, handler det om at vi ønsker å snu om på noe. Vi vil gå fra å ha det vanskelig til å ha det bra igjen. Å oppsøke hjelp skal være et vendepunkt. Vi ville finne et navn som sa noe om nettopp dette. Vi ønsket også at resten av identiteten skulle assosieres med håp, lys og trygghet.
Resultatet
Etter en nokså effektiv og veldig morsom navngivningsprosess, landet vi på navnet Snuom Psykisk Helse AS.
Vi lagde en profil med gul som hovedfarge. I fargepsykologien assosieres fargen gul med varme, munterhet, varsomhet og sikkerhet. Alle disse var følelser vi ønsket at Snuom skulle bli assosiert med.
Teamet
Teamet ble valgt ut på bakgrunn av sin brede erfaring med kunder i boligbransjen, innen konseptutvikling, grafisk design, produksjon og digital markedsføring.