Stas er Trondheims kanskje mest trendy frisørsalong. Salongen er ledet av Siv Oldervik, og de flinke frisørene blir ofte kontaktet for deres ekspertise om hår og trender i landets ledende aviser.
Men hva gjør man egentlig når profil og nettside ikke lenger oppleves å være i tråd med merkevaren?
Løsningen
Er det noe vi vet lønner seg, så er det å invitere kunden inn i prosessen med å utarbeide ny profil.
Profilen er på mange måter merkevarens personlighet, så her var det viktig å fange essensen av hva Stas egentlig er.
For Stas er ikke bare en frisørsalong; det er også en følelse. Stas er folkene som jobber der. Stas er kvalitet og faglig kompetanse. Stas er det siste innen trender, metoder og hårpleie. Når du setter deg i stolen hos Stas kan du senke skuldrene – virkelig senke skuldrene – fordi du er i de aller beste hender.
Det ble det viktig at vi tok med oss videre da vi skulle utarbeide ny profil og nettside.
En profil er nemlig så mye mer enn bare en logo. Profilen innbefatter også fargevalg, fonter, bildebruk og retningslinjer for bruk av alle disse elementene.
Resultatet
Sammen med team Stas kom vi frem til ønsket look-and-feel og så på masse inspirasjon. Bennett utarbeidet tre moodboards, der ett ble den store favoritten.
Ut ifra ønsket moodboard utarbeidet vi ny logo og monogram i tråd med hvem Stas er i dag. Elegant. Enkelt. Trendy. Staselig. En logo som kan leve lenge, og som også pryder Stas sin egen produktserie: Stas Products.
Så bygget vi ny nettside fra scratch. Mer moderne. Enklere. Med fokus på kvalitet og stas. Resultatet ble nye Stashair.no.
Når vi likevel var i gang så kjørte vi en real oppussing av deres egen nettbutikk, Stas-Shop også! I tillegg fikk Stas en fresh ny mal for nyhetsbrev slik at de nå kan fronte både salongen og produktene i nyhetsbrev til kundene sine.