Tunga Bil
Tunga Bil hadde en utdatert nettside som var vanskelig å manøvrere seg i for de som skulle endre på nettsiden, og designet levde ikke opp til den høye kvaliteten Tunga Bil leverer til sine kunder. Med Bennett på saken ble det andre boller!
Løsningen
Det viktigste når man skal opp med en nettside er å forstå hva nettsiden skal brukes til, både nå og i fremtiden. Derfor ble det nøye avklart hvilke funksjoner nettsiden måtte støtte, da Tunga Bil er en fremoverlent bedrift med raske endringer. Videre satte vår grafiske designer i gang med å lage en profilhåndbok - og har du lest noen av våre andre prosjekter skjønner du nok fort at en profilhåndbok på mange måter er designerens bibel. Her fastsettes alt fra fargevalg og skalaer til fonter, skriftstørrelser og bildebruk - alt for å skape en best mulig flyt på siden og gjøre den mest mulig lik merkevaren. Og blått, dét er Tunga Bil, det!
Deretter gikk vi løs på nettsiden. Som eneste forhandler av det nylanserte bilmerket Seres i Trøndelag var det svært viktig for Tunga Bil at dette ble løftet opp på siden. Samtidig måtte det komme klart frem at Tunga Bil også tilbyr brukte biler av alle slag, og at det skulle være enkelt for den besøkende å finne frem til riktig biltype. Det var selvfølgelig også viktig for Tunga Bil at deres tjenester rundt innbytte og kjøp av bil, samt finansieringsløsninger kom tydelig frem. Det skulle nemlig være lav terskel for å kontakte Tunga Bil!